Tuesday 14 January 2014

Birthday Khalif ke 9


Sempena birthday bidin my little cousin yang ke-9 cadangnya nak pergi sunway piramid untuk cari kek. Tapi dah lapar sangat kitaorg pergi ke manhattan fish market. Aku pernah makan sebelum ni dekat manhattan fish market tapi tak sedap dan Sumpah tak nak makan lagi!

Tapi adek aku suruh cuba makan. Maybe hari tu aku makan fish and chips sebab tu rasa ikan dia very oily. Macam makan ikan direndam dengan minyak. So this time dia cuba makan ikan dory.


Di Manhattan Fish Market, Sunway Piramid.



Both of them Akif (Gambar kiri) dan Bidin (Gambar kanan) makan spaghetti ayam. Spaghetti sangat awesome! Portion dalam pinggan pun banyak tau. Patut Budak-budak beli 1 je and then kongsi. T_T


Cajun Chickie Marinara pasta. 
Ada banyak dish untuk pasta. Klik sini untuk tengok menu pasta.


Grilled Glory Dory (Gambar Kiri) dan Fiery Cherry Snapper with Mussels(Gambar Kanan)

 Boleh pilih nak portion nasi tuh banyak mana, jadi ambil regular kalau nak banyak dan sedikit je ambil light. Nak tengok apa lagi menu yang ada untuk grilled boleh klik sini .

Snapper fish atau dalam bahasa melayunya 'ikan jenahak' memang sedap sangat. Boleh rasa grilled dan nasi pun sedap. Pastu makan dengan sambal mussels(kupang) memang rasa kepedasannya. Sedap . Bak kata chef joe "Ikan tu dimasak dengan baik dan terasa kelembutannya disitu bila di makan". 
 Dengar kata ikan jenahak ini merupakan spesies ikan yang popular dikalangan pemancing ikan.Disebabkan oleh rasa isi ikan yang sedap dan nilai komersil yang tinggi dipasaran.

Dory fish pula dikatakan mempunyai banyak manfaat mengandungi omega 3. zat besi, magnesium,DHA&EPA dan sebagainya. Untuk orang yang mempunyai darah tinggi boleh makan ikan dory kerana boleh membantu menurunkan tekanan darah. Juga baik untuk mata,jantung,pencernaan dan otot. 

(Peace !!)



Happy Birthday to you.
Happy Birthday to you..
Happy Birthday to Noh Bidin...
Happy Birthday to you...!

"Semoga membesar dan menjadi anak yang soleh to your parents"
Lots of love, kak et.


Kek Beli dekat King's, PJ old town. Bagi aku yang kurang makan manis-manis ni okay jugak la rasa kek. Boleh tahan sedap. Tapi harga kek sekarang makin mahal kan? Hmm nak buat sendiri? Pernah buat sendiri Tapi kurang sedap. Kalau kek homemade ni aku kurang selera nak makan. (okay poyo sangat, Tolong jangan muntah ehh..sebab geli sangat dengar.) Kalau dekat PJ Old town ada pelbagai kedai kek dan roti contohnya seperti King's Bakery , Secret Recipe , Cherry's dan The Bakery's cottage.


Masa sampai dekat PJ adek aku nak potong rambut. So dah alang-alang menyeluk pekasam aku pun join sekali untuk potong dan cuci rambut. Tengah makcik ni syampu rambut dia gosok rambut adoi sakit rasa tahap nak tercabut kulit kepala. Sakit gilew. Tapi hasilnya lepas cuci rasa ringan dan lembut. Pergi salon untuk cuci dan potong rambut boleh hilangkan stress juga. Tapi terfikir sama ada nak pergi lagi ke kedai ni? 




#Terima Kasih Sudi Baca#

0 comments:

Post a Comment